Springa sprang

I måndags tog jag mig tillsist ut på en runda. Den var inte så trevlig men jag tog mig ju ut iallafall. Fick gå för mycket..blev iaf 4,25km tillsist och positivt är ju att jag inte hade ont i fotleden med mina nya sulor(iofs bara andra gången jag använder dom).

Idag var det svårt att ta sig ut igen, men så nöjd jag är nu efteråt.
Jag sprang intervaller, Träningsglädjes training camp pass 3. 30x30x30 sekunder, med 3 minuters vila att lägga in när man ville.
Jag delade upp dem i 15x30sek med 30sek vila, 3min vila, och sen 15x30sek. (fast nu blev första 16 st, men aja!)

Det som var roligt var att jag faktiskt orkade, visst jag hade någon intervall som gick uppför som gick lite långsammare samt en riktigt långsam. Men ändå blir snittempot på intervallerna 5.16min/km!!! Det är så jäkla snabbt för mig så det är inte sant. Riktigt roligt!! Fler såna pass så kanske jag blir lite snabbare till slut!

Wihoo, nu kanske det går lite enklare att ta sig ut nästa gång!
Hela passet landade på 6km(inkl. upp+nedjogg samt gåvilan), tot 7.13-tempo på hela passet(trots att gången är med!)!

Kommentarer
Bokmalen

Duktiga du!

Jag är så sugen på att prova med intervaller men jag har lixom inte "vågat" än... Var helpeppad i söndags å tänkte ju att jag skulle öka i dom små uppförsbackarna på slutet, tji fick jag för det. :( Men, men, jag tänker att det är bättre att vila så det blir helt bra än att tokköra å så ska det bli nåt värre.

Det som är positivt är ju att det gick så bra i söndags, kände mig hur pigg som helst i spåret å så händer det där...

Vi var båda hur trötta som helst men jag skulle ju nå mitt mål så vi tog en "celsius" innan å jag vet inte om det var drycken som gjorde susen eller??

Har du provat den???

Kramen, Maria

Datum: 2011-07-13 Tidpunkt: 22:11:07
Blogg/URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0