2o1o i siffror - löpning

Ja eftersom löpning just nu är den träningsform som jag tycker är roligast och helst vill syssla med så kommer här en liten summering av 2010.

Totalt: 387,5 km
Total träningstid: 46:29:06
Antal pass: 94 st
Antal km/pass(snitt): 4,1km
Snittempo: 7.12min/km

Månad med flest antal km: Augusti, 67,8km

2 månader blev det 0 km löpta. Mars&September. Annars har det hållit i sig bra hela året.

Sprang 5 st lopp varav ett var min första mil!! Har inte sprungit en hel mil utan att stanna sedan dess. Det har bara blivit "fjuttpass" sen då. Men det ska bli andra bullar på det!

Mål för 2011 då?! Längre, mer, snabbare - helst. Men fokus ligger på längre&mer. Får hoppas att snabbheten också dyker upp, men jag tycker att långt&länge är roligt. Och jag vill få upp vecko&månadsmängden.

Kommentarer
Hanna

Mmm jag håller me han ser riktigt glad ut :D

Härligt :D

Datum: 2011-01-01 Tidpunkt: 21:39:14
Blogg/URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Nina

Wow, kanonbra jobbat!! :D

Datum: 2011-01-02 Tidpunkt: 09:55:17
Blogg/URL: http://ninsans.blogg.se/
J

Tycker det är bra att satsa på mängd framför att få upp snabbheten till en början. Om du satsar på att så småningom börja ligga på tre pass i veckan som standard så kommer tempot att bli snabbare automatiskt. Först när du har in rutinen i ryggmärgen lönar det sig att börja tänka på intervaller och grejer, tycker jag. Bra jobbat 2010 och lycka till med löpningen 2011! :)

Datum: 2011-01-04 Tidpunkt: 19:46:07
Blogg/URL: http://curroergosum.ratata.fi



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0