Test-av-fot jogg 2 km

Var ute på en kort jogg och testade foten idag. Gick bara fint. Den känns lite ostabil på skrovligt underlag men där asfalten är plan är det inga problem.
2 km känns helt plötsligt som ingenting och jag var knappt flåsig så jag drog på rejält och spurtade sista biten hem. Lustigt, förut fick jag plåga mig även när det bara var 2 km som skulle springas.
Hade egentligen velat springa mycket längre, men det kommer fler dagar den här veckan och jag ska nog ta det lugnt med foten nu i början.

Så det blev 2 km på 14:25 min. Snitttempo 6:54 min/km.

Kommentarer
Mamman flåsandes efter...

Alltså det här med att springa i terrängspår med "asfaltsben" är ingen bra hit!

Kolla Shapelink så fattar du!

huvva...

Datum: 2010-06-10 Tidpunkt: 14:23:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0