I20´s 5km spår

Igår kväll tog jag och S oss en joggingtur. Mamma hade tidigare under dagen varit och kutat i I20´s 5km spår så vi bestämde oss för att testa det vi också.
Det var fanken ett roligt spår! Och jag är alltid lika förvånad när jag orkar springa utan att stanna och gå, trots backar och rötter och bark...jag kan liksom inte fatta att det inte är någon match för mig att klara 5km i lugnt tempo längre, inte om allt är som det ska i kropp och knopp. Det är en smått otrolig känsla!!

Ska springa detta spår fler gånger det var verkligen roligt. Ska finnas 10km spår samt 2,5km spår också så då kan man ju plussa ihop och få längre rundor!

5,1 km, 36:05 min, 7:03 min/km

Kommentarer
Mamman flåsande före denna gången ;-)

Men gumman det är likadant för mig, en fantastisk känsla att kunna fixa en mil, lätt som en plätt liksom, nu drar jag på så snart jag blivit varm dessutom och njuter av att veta att jag är stark i backarna! Det är så himla mäktigt att ta i som bara den, känna sig som värsta ångloket ioförsig, men ändå ett ånglok som starkt stånkar sig fram, -sen också känslan när man väntar på att pulsen ska återhämta sig efter att man "sprungit skiten ur sig", den är också fin!

Så jag förstår dig till fullo, nu ger vi järnet vidare mot en fortsatt fin löpsommar, med avslutning vid Nydala, sen ser vi fram mot resten av hösten i samma sköna stil!



Starka snygga ben! ;-)



kramas!

Datum: 2010-07-21 Tidpunkt: 20:02:46



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0