Vilket j*vla väder!!

Den som säger det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder har lite fel.
Det finns visst dåligt väder. Speciellt om man äger en Polo.

På väg till mamma, vilket är ungefär 4-5km så körde jag fast 3ggr. Den sista gången så jag inte kom lös.

Först tog jag mig inte från min parkering. Höll på att bli galen, det fanns ingen spade! (btw, jag önskar mig en spade!) Hade sån tur att traktorn svängde in på parkeringen så jag klev ur bilen och han förstod att jag inte kom ut. Snälla traktorkillen skottade så nära min bil han kunde och frågade sen om jag trodde att det skulle gå bra! ÅH! :)
Jag tog mig ut och kunde fara och tanka (typiskt att måsta göra det i detta väder).

Körde mkt försiktigt till Mami, men den långa uppförsbacken mot henne gick inte. Stopp sa det mitt i backen. Andra bilar körde om mig. Så hörde jag en knack på rutan, och ett supersnällt par sa att de skulle knuffa mig upp. Så de knuffade och jag gasade och upp kom jag! TACK SUPERSNÄLLA!!

Kom fram till mamma, tog mig inte in på parkeringen det kanade bara så jag tänkte vara smart och åka och vända. Hamnade i ett djupt hjulspår för långt mot snödrivan och satt fast.

Då bröt jag ihop totalt, så jävla less på bil och väder!! GAAAH vilken dag.

Jag hoppas att jag kommer kunna ta mig till och från jobb imorrn, och dessutom ska jag till stallet. Och jag MÅSTE dit imorrn, för L är borta så jag har 2 hästar imorrn. Idag tog både L och Y sig inte dit.

Jävla skitväder!!!

Kommentarer
A N N i C A * W E N N B E R G

var med och tävla om att bli veckans blogg på min blogg vettja :D

Datum: 2010-01-27 Tidpunkt: 22:16:20
Blogg/URL: http://s94356.blogg.se/
Curant

Jo du... o mitt i detta elände är M på väg ner till Nyköping...

Usch för snö...

Blä...

Datum: 2010-01-27 Tidpunkt: 23:26:03
Blogg/URL: http://curant.blogg.se/
Angelica

Usch...ja, igår var verkligen en sån där dag som man bara ville stanna inomhus! Hoppas det går bättre för dig idag :) Kram

Datum: 2010-01-28 Tidpunkt: 08:48:35
Blogg/URL: http://mittsnurrigaliv.blogspot.com
zaq

Om S ska "hemöver" i helgen, så för tusan glöm inte muggarna nu, för nu är Mostern i Bönhamn!!!!

Hör du mig nu!!!

"attans unge" ;-)



thx för skottahjälpen, kram-kram!

Datum: 2010-01-28 Tidpunkt: 13:07:22
Blogg/URL: http://zaq.blogg.se/
Beffa

Oj då, då måste jag försöka komma ihåg det och höra av mig till henne! hmm... tack för påminelssen!

Datum: 2010-01-28 Tidpunkt: 16:37:01
Blogg/URL: http://beffa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0