Barbacka i månskenet, me like

Ja jag skulle ju berätta lite om igår. Vilken härlig kväll jag fick!!
Började med att mocka åt Imze, men var smart och lämnade Walles box för jag insåg att jag skulle frysa när jag kom in igen. Var ju -20 ute.
Red en sväng som jag brukat rida med Dusty, förbi ponnyklubben. Men vägen över åkrarna var inte plogad, jag vet ju ungefär hur den går så jag chansade och styrde ut i djupsnön. Inga problem, vi tog oss över.
Imze var pigg och vaken, ganska lik Dusty, dock inte lika mycket "spöken" men han reagerar ungefär på samma sätt. Dock så "glömmer" inte han som Dusty gjorde, utan när han gått förbi det farliga var det inte farligt en gång till.
Skrittade mest, men blev lite trav när jag höll på att frysa ihjäl. Påväg hem mötte vi en buss, precis där det är refuger och skitsmalt. Jag fick ju lite halv panikkänsla (Dusty färskt i minnet) men det hade jag inte behövt ha. Han var totalt obrydd om bussen så det var inga problem för den att köra förbi oss. Åh så skönt. Sen skrittade vi hem!

Fötterna var som isklumpar när jag kom tillbaka till stallet, så det passade ganska bra att mocka och göra i ordning allting mellan hästarna.
Sen var jag i valet och kvalet om jag skulle rida Walle öht, men jag var så sugen också tänkte jag att det var bättre att "spara" den vilodag han skulle få till en annan dag.

Så jag tänkte att jag skrittar ut barbacka så slipper jag frysa. Det var otroligt mysigt! Men väldigt vingligt från början då han testade mig litegrann. Men det gick fint och på tillbaka vägen hade jag fått tillbaka lite balans.

Otroligt vackert var det när vi kom till en bit där det inte är någon belysning, skog på båda sidor om vägen, massor av snö och fullmåne som lyser upp vägen åt oss. Då mår Beffa som en drottning.
Som jag saknat detta!!!

Kommentarer
Malin med Linn och Johan

Åhh vad mysigt. Finns det något härligare än värmen från en varm hästrygg.

Datum: 2010-01-30 Tidpunkt: 09:00:51
Beffa

Näe, det är nog det bästa som finns!!

Datum: 2010-01-30 Tidpunkt: 12:02:53
Blogg/URL: http://beffa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0