Ute i snöyran

Idag har Imze och jag varit ute i snöyran. Denna gång hade jag mössa under hjälmen så jag lyckades skydda örat lite iallafall.
Skritt och trav i ca 1 timme.
Han hade bara skrittat några dagar nu pga. kylan så han var väldigt pigg till en början. Tittig, lite "Dusty-feeling" fick jag. Inga problem att sitta kvar dock, även om han skuttar ibland så är det ganska mjuka skutt.

Tillslut på hemvägen så blev han avslappnad och fin, skrittade lugnt på och då kände jag mig nöjd.

Vi mötte också en traktor som jag viftade åt att han skulle sänka farten, det gjorde han icket, han gasade vidare och glodde som fan på mig istället. Imze brydde sig inte ett dugg, jag känner mig väldigt trygg på honom!

Men jag blev förbannad på traktor-killen. Va fanken det är ju ett levande djur så man kan ju åteminstone sakta ner farten.

Väl tillbaka i stallet insåg jag att idag blir det ingen träning för mig, det hinner jag inte. Så nu ska jag hoppa i duschen!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0