Mysig ridtur i solskenet och misslyckad longering

Igår blev det om än en kort, så en väldigt mysig ridtur på Walle i solskenet. Nu hade han vilat färdigt efter vaccineringen så han fick ridas i alla gångarter. Pigg var han! Otroligt skönt väder, jag kunde rida i 2 tjocktröjor bara, istället för 2 tjocktröjor och vinterjacka. MYS!

Om jag var trött och seg igår, så var det ännu värre idag. Gick och la mig tidigt för att vara jag, och sov som en stock i 8 timmar. Ändå kunde jag inte kliva upp, jag snoozade och snoozade tills jag verkligen var tvungen att ta mig upp och åka till stallet.

Gick som tur var snabbt att göra alla sysslorna, men insåg att det skulle bli väldigt stressigt att rida, så jag tänkte att jag skulle longera Imze istället. Men han var inte riktigt kry. Något var väldigt konstigt med honom, det såg stallägaren också. Så jag bestämde mig för att avbryta och låta han gå i hagen istället och ringa hans ägare så hon får kolla över honom ikväll.

Han verkade inte halt, men han gick väldigt konstigt. Hopkrupen, små, små, korta steg och var väldigt ovillig till att gå. Så någonstans verkar han ju ha ont, och han har ju problem med ryggen så jag vågade då inte göra nått mer.
Bättre att ta det säkra före det osäkra, speciellt när man inte känner hästen så man vet ju inte hur den brukar bete sig när den har ont någonstans.

Nu ska jag försöka få i mig frukost, jag har ingen mjölk hemma till mitt kaffe det är dumt.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0