Inte som jag tänkt mig

Nej, skritturen på Imze blev inte som jag tänkt mig.
När det är -15 är man inte så sugen på att göra så mycket mer än att bulta på sig massor av kläder och då känner man sig så otymplig att man bara vill skritta.
Frågade Y om det var okej att skritta och självklart var det det.

Men Imze han var nog av en annan åsikt. Det taktades, dansades runt, travades på stället. Jag trodde nästan att han skulle krypa ur skinnet ett tag.
Fick kämpa för att få honom att skritta i låg form helst av allt ville han inte. Men det är ju inte speciellt bra för hans rygg att studsa runt som stjärnkikare.

På hemvägen blev jag less när jag frös så mycket, så jag satt av och promenerade med honom hem. Det gick ganska fort. Dock så kunde jag jobba honom från marken så att han inte gick stjärnkikare iaf.

Så dagens ridtur blev inte som den var tänkt, men han är mysig ändå även om jag blev less på honom idag när han var så jobbig mot mig.

Lite extra motion fick jag ju också så:)

Kommentarer
Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Ja, det är lite jobbigt det där att rida när det är -15 :S

Datum: 2010-02-19 Tidpunkt: 13:16:50
Blogg/URL: http://cathie.se
Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Haha ja kan tänka mig det... Nu när det finns så mycket rosa borde dom ju kunna göra åt storhästarna oxå :)

Haha kan kan du ju alltid, men alla ägare kanske inte riktigt gillar rosa lika mycket som du :P

Datum: 2010-02-19 Tidpunkt: 21:52:03
Blogg/URL: http://cathie.se
ebba

haha gulligt av hästen att busa när man helst vill ta det lugnt ;)

Datum: 2010-02-23 Tidpunkt: 10:03:38
Blogg/URL: http://brejjk.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0