Kanelomelett

Jag beställde Anna Halléns bok "LCHF-husmanskost" på en gång när den kom ut på Adlibris.
Idag har jag provat ett recept på en kanelomelett (att jag aldrig tänkte på att man kan krydda den med det!) som jag kände att jag måste dela med mig av!


Kanelomelett
1 portion
2-4 ägg
½ dl vispgrädde
½ msk kanel
2 msk smör att steka i
  • Blanda ägg, vispgrädde och kanel med en gaffel.
  • Smält smöret i en stekpanna och häll sedan i äggblandningen. Stek på medelhög värme, omeletten är klar när äggsmeten är fast och gyllengul.
  • Servera med en klick créme fraiche eller vispad grädde. (Jag hade créme fraiche)
Mumsitfullibibban!

Kommentarer
maria h

Låter svingott, måste prova!

Datum: 2010-08-18 Tidpunkt: 15:07:53
Blogg/URL: http://legendier.blogspot.com
Mamma

Spännande, nu får sig jordgubbsomeletten en rival, kanske!

Datum: 2010-08-18 Tidpunkt: 20:43:18
Träningsglädje

låter spännande - måste testa!!! och jaaaaaa nu funkar bloglovin! LYCKA!! haha

Datum: 2010-08-19 Tidpunkt: 09:26:56
Blogg/URL: http://www.traningsgladje.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0