I en backe nära mig..

Det blev backintervaller idag. Blev sugen på att prova.
Började med att jogga 1 km som uppvärmning. Sen tog jag mig till en backe i Gammliaskogen. Mätte lite fint start vid en skylt och stopp vid ett träd/stolpe. Det blev 50 meter.
Kutade 11 gånger upp, gick ner. Ser på tiderna att jag gick lite för långsamt ner, jag skulle nog ha gått lite fortare. Eller joggat. Men vågade inte testa jogga första gången. Trodde inte ens att jag skulle orka 10, också räknade jag lite fel och orkade 11. Så kan det gå! :P
Nedjogg 1 km.
Inget ont denna gång. Jag tog med mig sulorna jag har på jobbet hem, de från Gå&Löp-kliniken. Jag tycker att det fungerade super att springa med dom, för jag fick inte ont. Skavsår som vanligt dock. Men det är ju inget nytt. Skorna kändes lite tyngre än vanligt, jag tyckte att jag sprang lite annorlunda, och det kändes nästan träningsvärk-aktigt i vaderna. Ska nog prova ett pass till iallafall. Får jag inte ont så är det ju super, i söndags fick jag ju ont väldigt fort..

3 km(inkl. upp&nedjogg), 23:50 min, 7:56min/km (promenaderna ner för backen inräknat.)

Kommentarer
Mamma

You, -Go Girl!!!



MEn det är klart att det känns i vaderna av backträning!

kramas!

Datum: 2010-08-24 Tidpunkt: 22:36:13
Nina

Bara att kämpa vidare. Motionen för mig går kanonbra, maten går mindre bra... Känns supertrist, men ska låta det vara lite och sen komma igen med nya tag nästa vecka när jobbet är slut. Ska fan ner de sista få kilona innan London!!! :D

Datum: 2010-08-25 Tidpunkt: 08:09:55
Blogg/URL: http://ninsans.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0