Vår!

Klockan är 23:20 och det är 4 plusgrader ute! Visst är våren här nu?
I stallet så luktar det precis som det alltid gör på våren, när gödselstacken börjar tina fram.
Det är lerigt, det luktar skog, fåglarna kvittrar.

Jo, jag bestämmer att det är helt enkelt slut på vintern nu!!

Men, det blev en besvärlig ridtur idag. Walle hade visst bestämt sig för att vara på värsta humöret helt enkelt. Antar att han testade mig, och jag hade inget alls att säga till om.
Han bara backade, backade, och backade. Ända tills vi backade ner i diket, som var fullt med djup blöt snö.
Men inte ens då gav han sig, utan han fortsatte backa. Jag hade inget spö med mig, och hur jag än drev på, svängde och hade mig, så fortsatte han backa. Då satt jag av och ledde honom en bit.

Tänke att när vi kommit in på vägen som leder hem, då man faktiskt ser stallet så skulle han väl ge sig, så då satt jag upp igen. Kom bara några hundra meter, det är en liten, liten bro där. Då börjades det igen.
Då blev jag förbannad, så jag satt av och gick hem med honom. Ursch så less och svettig jag var!

Men messade med ägaren, L, och hon tyckte att jag skulle ta honom på banan först en stund nästa gång, och sen ha spö med mig och sticka ut en sväng.

Fruktansvärt irriterande var det iallafall, men jag tycker om honom ändå!!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0