Ridbane-jogg

Walle-killen var snel hest idag. Eller iallafall ganska.. Red först på banan samtidigt som Y linade Allis. När hon brallade och for runt så var Walle ganska upprörd ett tag, men han lugnade sig snabbare än när vi var ute och red tillsammans. Jobbade mest i skritt, banan var blöt och speciellt den halvan jag huserade på. Blev mycket övergångar, men även sådana i trav.
När sen Y och Allis var färdiga och vi fick hela banan så blev han väldigt sugen på att gå in först, men jag fick honom att lugna sig så han iallafall lyssnade på mig, så då tog vi lite galopp också.
Sen skrittade vi ut en sväng, vi red på baksidan av stallet och sen ut mot vägen. Då fick han för sig att han skulle backa igen. Men nu hade jag spöet, så först så petade jag bara på honom, han blev förvånad, stannade till, men fortsatte sen att backa. Då blev jag arg, röt till och snärtade till honom. Sen gick han framåt och dit jag ville..

Blir spännande att se om det kommer fler protester, tänker ha spöet med mig nu iallafall. Men kanske det räckte..
Det var mysigt iallafall!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0