Mysiga Walle

Blev en mysig ridtur på Walle igår. Fint väder, dock blåste det en del så han var i princip rädd för allt som rörde på sig.
Blev några tvära kast hit och dit men annars så skötte han sig bra. Inget bråk.
Blev en del trav, men mycket skritt också. Han skulle få göra sig av med lite energi men inte bli svettig eftersom han blivit vaccinerad nyligen.
Red förbi ponnyklubben ut till Stöcke svets eller vad det nu heter. Där plåtgubben står och håller i postlådan iaf ;)
Tog nog ca 60 min skulle jag tro.

Den nya hästen har kommit nu. Den var väldigt skrikig. Gapade mest hela tiden. Och Walle skulle absolut inte lämna hagen. Nej, det tog en stunds övertalning innan jag fick med mig honom in.

Red i hoppsadeln den här gången. Det gick fint, och det var ganska skönt att slippa dressyrsadeln för den lever om så himla mycket.

Vill inte att han ska åka, kommer sakna honom mycket.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0