Hagskottning och ridtur

Igår blev en ganska aktiv dag, kanske därför jag blev så trött och somnade i soffan typ vid 11. Och då hade jag kämpat för att hålla mig vaken en tid också. Oj oj.

J hjälpte mig skotta ur Ravves gamla hage. Det kommer en ny häst nästa helg som ska ha den, så då lovade jag att det skulle vara fixat innan dess. Och J var supersnäll och hjälpte mig, vilket verkligen var tur. Helvetet så tungt det är när det är blött!
Jag krattade mest så jag har blåsor i handen. Men även ont i ryggen efter de lilla jag skottade. Morr.

Sen när vi var färdiga så hade jag lovat att jag skulle rida Walle. Mys. Först var han ganska knäpp, men sen var han hur snäll som helst. Lite pigg bara! Blev en skrittrunda eftersom han just har blivit vaccinerad och skulle ta det lugnt.
Han är så mys den hästen. Jag kommer verkligen att sakna honom.

Hade värsta lyxen igår också, så jag behövde inte fixa något i stallet utan bara rida honom. Väldigt nice när man var superless efter att ha skottat hage. Men nu är det gjort iaf!!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0