En spännande ridtur

I torsdags hade jag Walle. Det kändes som att jag inte varit i stallet på en evighet, trots att det bara var 1½vecka sedan sist. Hur mycket snö som helst hade smält bort!
Y kom lägligt dit strax efter mig så jag fick sällskap när jag fixade stallet och sen bestämde vi att vi skulle rida tillsammans.

Det blev en minst sagt spännande ridtur. Allis hoppade och studsade och kickade, och Walle blev uppjagad så han bockade, studsade, kastade sig åt olika håll och backade. Jag var helt säker på att jag skulle åka av och efter en stund var benen som spaghetti! Men, jag satt kvar..jag har nog bättre balans än vad jag tror!!

Vi insåg att det inte var smart att ge sig ut efter den stora vägen när hästarna var så knasiga så vi vände och red längs byvägen i stället. Då lugnade Walle ner sig bortsett från några få studsar, annars skrittade han glatt på.

Det blev trots det spännande inslaget en mycket trevlig ridtur! Så himla roligt det är när man har sällskap!

Dock så ömmade mina sittben i flera dagar efteråt... :P

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0