Joggingtur

Har varit ute på en joggingrunda ikväll. Följde först Iform träningsprogrammet. Rask gång ca 1 km, sen intervaller 5x1 minut snabb löpning, (med 1 minuts rask gång emellan) och sedan 5 minuters rask gång som avslutning.
Men eftersom spåret är 5 km och jag tycker att 15 minuters total träning är för lite så flög jävulen i mig vid 3 km´s markeringen och jag fick för mig att jag skulle prova och se om jag orkade springa en HEL km.
Och det gjorde jag!! För första gången i mitt liv orkade jag springa EN HEL KM och dessutom hade jag krafter kvar. Så himla mäktigt det kändes.
Avslutade det hela med 1 km snabb promenad.
Gick snabbare runt den här gången också, kapade hela 5 minuter. Nu tog det bara drygt 40 minuter motför måndagens 45!

En rolig skylt som sitter där ute i spåret, man blir så glad när man ser den!

Kommentarer
Bokmalen

Hejja, hejja!! Vad duktig du är!!! ;)

Kramen

Datum: 2009-07-17 Tidpunkt: 00:02:14
Blogg/URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0