En tuff dag..

Idag var det alltså dags för mig att besöka stallet igen.
Dra på mig kläderna jag inte haft sedan min älskade somnade in. Kläderna som fortfarande luktade starkt av honom.
Det började inte bra. Behövde bara känna lukten i näsan så fick jag kämpa mot tårarna.
Sen gick det bara utför...
Kom till stallet och gick med en klump i magen in i stallet och kollade i hans tomma box..
Tittade in i fikarummet och där hade världens bästa stallägare skrivit en underbar dikt som hälsning till min fina...
Då bröt jag ihop och tårarna forsade...
Lyckades samla ihop mig och sen satte vi igång. Städade ur boxen och tömde mina skåp i stallet. Stoppade in det som fick plats i bilen och resten hade jag fått lov att lämna kvar ett tag.
Satte igång en tvättmaskin också.

For sedan hem. Ska tillbaka imorgon och mocka ur hagen. Besöka graven om jag klarar av det.

Har haft gråten i halsen resten av dagen..

Tack snälla underbara J, S och N för all er hjälp! Det hade inte gått utan er!! Ni är guld värda allihopa! ♥

Jag saknar min vackra, vita springare. Livet är inte detsamma och kommer aldrig att bli. Du fattas mig...

Kommentarer
vansinnet

Jag tänker på dig idag. Varje gång det blir den 28e kommer jag nog att tänka på dig och Dust.

Jag förstår att det är skitjobbigt, speciellt eftersom du inte varit i stallet sedan dess. Att jag var vid graven varje dag tror jag hjälpte mig en hel del. Det är inte jobbigt alls att gå dit. Men det är olika för alla. Många kramar!

Datum: 2009-07-28 Tidpunkt: 05:23:27
Blogg/URL: http://emilystighall.blogspot.com
Hanna

Så skönt att du har människor runt dig som hjälper dig och stöttar dig, och att stallägaren verkar vara så himla förstående.

kramar

Datum: 2009-07-28 Tidpunkt: 08:31:55
Blogg/URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Mamman...

Du är stark gumman, och det är inte konstigt att allt kommer igen, just för att du inte varit dit så har du liksom skjutit upp en del av sorgearbetet, nu tar det fart igen. Men du ska se det känns lättare sen, det tar tid, men det finns ljus på andra sidan, jag lovar...

Tänkte på dig igår och gör detsamma idag förstår du, och tårar trillar när jag läser...

krmar kramar om...

Datum: 2009-07-28 Tidpunkt: 08:57:20



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0