Jag behövde inte hämta Elsk i Skellefteå

..och släpet är på plats i stallet, blästrat! Så nu måste vi måla det med såndära rostskyddsfärg.

Turridningen var mysig, även om jag är lite skeptiskt till vissa saker. Tyckte sadlarna var dåligt tillpassade(och jag är inte så duktig på sånt, men jag kan ju se om den tex lättar helt bak vilket en tex gjorde). Min sadel var stenhård så jag hade rätt ont i rumpan efter en stund. Men själva turen var mysig och hästen också. Jag fick en sötis med ljus man och svans som hette Julia. Riktigt mysig var hon. Men jag har glömt hur jobbigt det är att tränsa en häst med meeega man och pannlugg!

Vi var riktigt duktiga också, alla både travade och galopperade trots att iallafall 2 i princip aldrig ridit innan, 1 red för lääääängesen och en red sist för 8 år sen men hade då åkt av och blivit lite skraj. Sen var det jag då som hade mest vana, och en tjej till som var ganska van men inte red så mycket just nu. Tycker dom var modiga som vågade alla gångarter på en gång!

Nästa gång skulle jag vilja att vi åker och rider tex. islandshästar eller basjkirhästar, det skulle vara roligt att få prova nått som för mig är nytt också, och islandshäst vill jag rida bara för att jag minns att jag tyckte det var så jädra häftigt att få tölta!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0