Lång dag på ATG

Efter en lång dag på ATG där vi bedövat, böjt, röntgat och tillslut ultraljudat, så fick jag beskedet att det är gaffelbandsskadan som orsakar hältan. Han är 1 gradigt halt.
Skadan har alltså blivit värre än sist vi var där, och kommer troligast aldrig bli bra.

Jag kommer aldrig att få rida honom igen. Min älskling!

Han ska nu få gå i sjukhage och få fenylbutazon, han ska vara lindad om nätterna, och jag ska kyla hans ben en gång om dagen. Förhoppningsvis kan vi då få till det så han slipper ha ont, och kan fortsätta som pensionär..

Det är det jag hoppas på. Veterinären lät ju inte alltför negativ till det iallafall.


Men jag har gråtit och gråtit och gråtit sen jag fick beskedet. MIN! vi ska ju dressyra på banan och galoppera i skogen och rida till sjön och bada och och och....rida skanska hemma hos pappa och ödetorpet och.....och...aldrig mer..

Jag älskar honom. ♥

Kommentarer
Curant

Åh nej... Vad tråkigt...

Skickar massor med styrkekramar... Lider med dig...



Datum: 2008-11-12 Tidpunkt: 23:07:13
Johanna WP

Vad roligt att höra!



Tråkigare dock att läsa om din älskling. Var med om samma sak när jag höll på. Hade en islänning som vi var tvungen att ta bort då han av ngn mystisk anledning blivit halt på alla ben. Efter det slutade jag helt med ridningen...



Håller tummarna för att du iaf kan ha kvar honom som sällskapshäst eller liknande!



Datum: 2008-11-13 Tidpunkt: 01:13:22
Blogg/URL: http://ilky.blogg.se/
vansinnet

Åh gumman, vad tråkigt. Jag förstår precis hur det känns, och det är frutansvärt. Men du får försöka tänka på att han iallafall får leva, och ni kommer säkert att få fler fantastiska minnen, även om dom inte är från ryggen. Kramar till er båda.

Datum: 2008-11-13 Tidpunkt: 08:43:40
Blogg/URL: http://duagava.blogg.se/
sandra

Håller alla tummar jag har att Dusty skall få kunna vara kvar hos dig iaf.. Lider med dig..MEGAKRAMAR

Datum: 2008-11-13 Tidpunkt: 17:23:52
Blogg/URL: http://livfebroken.blogg.se/
Leif

Tråkigt med beskedet om Dusty, tänker på dig.............L.

Datum: 2008-11-13 Tidpunkt: 17:42:11
Magda

Hej Emma!

Tråkigt att höra om Dusty:(

Datum: 2008-11-13 Tidpunkt: 21:24:09
Maria J

Hej! Vad tråkigt med Dusty.. :( Lillan fick också en gaffelbandsskada då hon var 20år, enl vet skulle hon aldrig bli bra.. men efter 1-1½år så blev hon bra och har aldrig varit halt sen dess (!) har tom tävlingshoppat med henne. Hon är 31år idag och fortfarande piggelin. Ville bara egentligen bara säga att jag hoppas han blir bra! KRAM.

Datum: 2008-11-17 Tidpunkt: 12:54:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0