Dusty idag..

Min lilla korv ville inte äta sin mat när det låg medicin i den, så vi har inte fått i honom nån medicin. Han hade väldigt ont i dag, det syntes på ögonen och sen när vi skulle kyla benet så märktes det väldigt väl också. Han brukar ju stå som ett ljus men nu fick man passa sig för det onda benet när mamma skulle linda.
Dessutom hade jag glömt ispåsen som jag skulle kyla med hemma, men min fyndiga mamma hittade en fryst Billys pan pizza så den fick agera kylningsobjekt. Hehe, är nog inte alla hästar som haft en Billys pizza på benet :P

Efter massa joxande med att få in medicinen i sprutan, så gav vi honom den direkt i munnen och det gick bra. Han är väl inte nöjd över det men man får ju i honom det iallafall.

Sen byggde mamma och jag sjukhagen och det var megajobbigt. Men det blev bra!

Så sen lämnade vi min plutt med sina värmande snabbandage på sig. Han stod som helt stilla på samma fläck och vilade benet. Stackarn! Hoppas verkligen medicinen verkar nu då så vi fick i honom tillräckligt. Vill inte att han ska ha ont.

Min plutt! Det känns väldigt jobbigt men, jag börjar iallafall att smälta det nu. Jag är glad om jag får ha honom kvar och pussas och kramas med honom och ta hand om honom. Och jag vill göra allt vi kan så han kan bli så bra att det blir så.

Mamma ska ringa imorrn och kolla om vi kan få mer medicin för nu räcker den inte till alla dagar eftersom jag fick slänga allt som var i maten som han vägrade äta. Också joxade jag och mamma bort en del med..

Kommentarer
Monixx

Men stackars plutten dåå! :-(

Hoppas at han piggar på sig snart och slipper ha så ont iaf.

Skönt att ni fick i honom medicinen till slut iaf..

Kram till er båda!

Datum: 2008-11-13 Tidpunkt: 23:11:38
Blogg/URL: http://monixx.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0