Liten sammanfattning av vår helg

Det hela började ju med att vi fick sitta i trafikköer eftersom det var vägarbeten med vakt. Så där tappade vi väl typ 1 timme eller nått. Men sen flöt allt på bra, tills vi var strax utanför Gävle.
Då kom mamma på att vi hade GLÖMT BILJETTERNA till konserten!! Jag trodde henne inte ens först när hon sa det, men förstod ju att det var sant när jag såg hur upprörd hon blev..men det löste sig, lillebror bokade nya åt oss som vi kunde hämta ut dagen efter.
Så hade vi lite trubbel med att hitta campingen, men mamma frågade en man med en hund, och sen hittade vi på en gång, så det tog inte så lång tid. Stugan var pytteliten men ändå mysig på nått sätt, det luktade inte "sunkigt". Jag la beslag på överslafen också packade vi in våra grejor.
På fredag var man lite seg på morgonen men vi kom ju ändå iväg i helt okej tid. Tog oss till fjärilsmuseumet på Haga, och det var läckert. Vad vackra fjärilar det finns! Men jag tyckte det var lite äckligt när det var lite kryp, "bugs", där.. =/
Sen for vi till Gamla stan och vandrade på i affärerna. Vi var även en sväng till Drottninggatan(om den nu hette så). På kvällen åkte vi en guidad tur med båt runt Djurgården. Det var mysigt.
Sen åkte vi ut och upp i Kaknästornet, vilken mäktig utsikt!! Där tog vi oss en latte och bara njöt. Sen åkte vi hem till stugan och var väl där ganska sent, typ halv 12 eller nått sånt.

Lördagen började med urstädning av stugan, packa in allt i bilen och checka ut. Sen åkte vi tunnelbana in till stan och därefter båt till Junibacken. Där var det megakö, men det gick ändå ganska snabbt att komma in. Det var roligt att gå och se alla miljöer dom hade byggt upp, men vi/jag missade Villa Villerkulla!! Det var precis en föreställning där då så jag gick därifrån och sen gick jag aldrig dit igen!
Sen promenerade vi till Vasamuseumet. Det var mäktigt. Gud så stor båten var, och vad vacker den varit. Det var väldigt intressant.
Vi åt lunch och gick sedan på Aquarium. Det var mindre än jag trodde, men väldigt skoj. Vi fick se hajmatning. :) Det var häftigt.
Sen hann vi springa på stan ett tag innan det var dags att bege sig mot Zinkendamms IP och konserten med Kent och Thåström.

Konserten var helt fantastiskt bra och absolut värd det dubbla priset som det blev. Direkt efter konserten tog vi oss till bilen och sen åkte vi hem.

Det var en underbar helg! Tack mamma!

Kommentarer
Mamma...

Ja, det var en helg som kommer finnas i mitt inre för en låång tid framöver... Älskar dig, min härliga dotter!

Datum: 2008-07-02 Tidpunkt: 14:42:09



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0