Igår..och idag!

Igår var vi på möte på ridskolan, det gav väl egentligen inte speciellt mkt eftersom man redan kan det där "säkerhetstänket" när man haft häst hela sitt liv, och man förstår att man måste vara ekonomisk, och man förstår att man måste arbeta på ett ergonomiskt sätt. Men för de "yngre" så kanske det gav något. Jag och S var helt klart äldst, närmast oss i ålder var född 91 (!) Oj oj.. men men, nu ska man alltså jobba extra på ridskolan, iallafall 2 söndagar framöver. Blir nog bra det.. (Lönen räcker ju tex. till foder för Dust en hel månad..eller massa shopping till honom ;) hihi...)

Idag har jag jobbat, 06.00-14.30 på posten. Roligt såklart, men gud vad seg man var innan man fick upp tempot igen! Trött var jag också, kunde inte somna natten innan...tung natt..
Har ridit Dutt idag också, tillsammans med S&I, roligt! Det tyckte pållarna med, de hade visst glömt bort att de träffats förut o var tvugna att skrika lite!
Blev en mysig (med pigg och glad Dutt som var rädd för..ja allt!) och härlig, men kall ridtur i skogen! Pigga hästar och tyvärr halvmörkt så man fick passa sig så de inte snubblade när det blev rötter. Men allt gick som smort och inga älgar träffade vi på heller.
Sen har jag varit hemma hos S tills älskling och D kom och hämtade mig. Blev aldrig någon skruvning för älskling ikväll, han fick aldrig tag i sin bror..typiskt!

Imorrn kanske det blir pokerkväll och tacos, och på lördag blir det mys med A! Fast först ska jag ha morgon i stallet och kl 14 ska L och jag släppa ihop Dusty och Kajsa. Håll tummarna att de tycker om varandra! (Bara inte Dutt tycker om henne "för" mycket...)

Godnatt!

Kommentarer
Britten

åååh det låter såååå underbart med en kall ridtur i skogen , blir nästan avis...
Ha en trevlig helg. !

Datum: 2007-09-14 Tidpunkt: 13:21:42
Blogg/URL: http://pyrobritt.blogg.se
Angelica

ååå...idag är det mysdag! :D

Datum: 2007-09-15 Tidpunkt: 09:48:25
Fia

hejsan gumman! hoppas du haft en bra helg!:)

Datum: 2007-09-16 Tidpunkt: 20:09:55
Blogg/URL: http://eternal-sense.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0