Tårta

Har äntligen fått göra klart tårtan! Igår strulade det ju bara med grädden det gick inte att vispa så att den blev som den skulle, så jag fick kasta den. Köpte en ny grädde idag, en riktig så nu är tårtan klar! Hoppas att D kommer hem innan vi går och lägger oss så vi får äta den tillsammans! :)

Har varit i garaget med S hela dagen idag, har hållt på med hennes bil. Det mesta har jävlats för oss som vanligt när man håller på med bilar men tillslut så har vi nog fått det som måste fungera på besiktningen att fungera. Hoppas vi.

Har ridit min Dutt idag det var så himla mysigt. Hann precis rida innan det blev mörkt så det var solnedgång då jag gav mig iväg, så myisgt! Han var pigg och väldigt tittig och spänd eftersom det blåste, så han gick och frustade och blåste upp sig hela tiden och ALLT var jättefarligt. Speciellt när det prasslade bakom honom i löven som han gick i! Knäppa häst! Men det är roligt att han är så glad och pigg iallafall, då trivs han ju och det kan ju inte vara nått fel på honom då!

Har inte fått jobba något än den här veckan, så vi får se hur det blir imorgon. Har dock stallet vid middagstid och då ska jag rida. Plus att vi ska hämta hö 18.30. Så jag hoppas att om jag ska jobba så får jag göra bort det i vanlig tid.

Nu sitter Zelda högst uppe på bokhyllan och spanar, det är hennes nya favoritställe! Hon är så söt!

Fick höra att vännernas katt är riktigt dålig :( ursch, lider med dom och håller tummarna att han klarar sig. Kissen hade tydligen fått lunginflammation som gått riktigt långt, den ena lungan var tydligen helt tät och den andra fungerade bara till hälften! Ursch. Hoppas, hoppas ,hoppas att kissen klarar sig!!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0