Vit svans..

Har varit ute hos Dutt tills alldeles nyss, fast egentligen får vi inte vara där så sent. Menmen, det gick bra och ingen blev sur iallafall eftersom jag sa som det var, jag kunde inte ta mig därifrån för att älskling skruvade i bilen under tiden.
Vågade dock inte ge mig ut och rida när det var så sent, ville ju som sagt inte göra någon sur. Och jag trodde aldrig att det skulle bli SÅ sent heller.
Men jag har ju hunnit mycket iallfall, pysslat med Dust, tvättat svansen så den är VIT. Smörjt alla träns och sadeln. Plockat undan lite grejor och fixat lite förvaring på boxen som jag hoppas att jag får ha där. Hon har iallafall sagt tidigare att man får ha så så det hoppas jag, perfekt för vinterns skydd och boots.

Måste ta en dag och rycka manen också, den börjar bli så lång nu. Borde egentligen tvätta hela honom, men vet inte om jag vågar det så länge han går ute och det är så här osäkert väder. Han fryser ju så lätt så det känns onödigt. Får se om jag kanske väntar med det tills det är dags för täcke ute i höst..då håller han sig ju lite renare iallafall! Min lilla smutsgris!

Det enda som är bra med det här vädret, är att det är den MINST såriga sommaren hittills, under alla år jag haft honom. Han brukar ju vara heeelt sårig, överallt av dessa jävulstyg till mygg,knott och brems. Men han är helt HEL fram i bringan nu! :)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0