Renskav med kantareller och lingon

Ännu ett recept ur Ferry Food. Jag har ju inte boken själv men jag hittade receptet här.
Tänkte skriva ner hur mycket jag tog av allt så jag kommer ihåg till nästa gång. :) Det var iallafall kalasgott, även till pären som S hade. Jag skippade lingonen eftersom jag avskyr det men jag antar att det är pricken över i om man gillar det.
Men hursomhelst..

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 pkt bacon
1 pkt frysta kantareller
1 pkt renskav (det mindre paketet ca 240gram tror jag det är)
3 dl grädde

Annars gjorde jag i princip som det står på bloggen jag hittade. Fräste hackad lök+pressad vitlök, sen klippte jag i bacon som fick fräsa med. Tinade kantarellerna och slängde i dom en stund, sen i med den halvtinade förpackningen renskav. När det fräst klart på med grädde, salta&peppra efter behag och låt det puttra ihop.
Serverades med kokt blomkål till för min del. Mums!

Kommentarer
Thomas A

Vad roligt att du gillade denna rätt, Beffa. Jag gör den säkert en gång i veckan, det är ju både enkelt att göra och väldigt gott. Synd att du inte gillar lingon för det är precis som du säger pricken över i:et.

Datum: 2011-03-15 Tidpunkt: 06:58:46
Blogg/URL: http://thomastranar.blogspot.com/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0