Lätt distanslöpning med gång

Så heter det första träningspasset i Marathon.se´s träningsschema för att klara att springa 1 mil.
Jag gillar att ha scheman att följa, tycker att jag blir mer motiverad och peppad och jag har ett klart upplägg framför mig, så när jag hittade det här var jag tvungen att printa ut det och följa det.
Så idag har jag sprungit det första passet.
Det var uppdelat såhär: 2min prom, följt av 4x5min jogg med 2min prom mellan. Sen skulle man egentligen vara hemma, men jag hade en liten bit kvar så det blev 1,5 min promenad sista biten hem och total 30 minuter(skulle bli 28 egentligen).
Det blev 3,5km totalt. Och det kändes jättebra, det var inga problem alls att hålla 5 minuter åt gången. Tänk när jag började följa det förra schemat, då var det jobbigt att orka springa i 2 minuter! Nu är 5 minuter för lätt i princip! Kul tycker jag!

Dock var det väldigt kallt om händerna och öronen, jag måste leta rätt på mitt pannband jag brukar ha när jag springer och ett par sköna vantar. De måste vara tunna för annars blir det för varmt i stället. Ilandsproblem!

Nu ska jag ta och hoppa i duschen!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0