Heldag i stalle(n)t

Det blev en riktig hästdag det här. Vaknade vid 10-11 nån gång, käkade frukost och "mornade" mig lite med älskling som jag lyckades väcka.
Sen åkte jag till Ica bågen och hämtade ut mitt Hööks-paket med grejor till skrubben och ett "bling-bling" pannband till Dust. (som han btw, blev helt gorgeus i!!)
For till Granngården, köpte betfor och ett par sulor till mina ridskor. Var 20% rabatt på dem! Stötdämpning, det behövs, gud så mkt skönare skorna blev nu!
Sen åkte jag till stallet. Pysslade i skrubben lite, bytte pannband på tränset, for ut och red en galet pigg Dust.
Tråkväder och tråkunderlag så det blev bara skritt och trav idag. Men han var så taggad, taktade sig fram stundtals och nästan piafferade. Knas! <3
Mockade och gjorde klar honom för kvällen/natten och sen åkte jag vidare till nästa stall.
Fy tusan vad hemskt väglag det är, höll på att åka ner i diket flera gånger. Saknar mammas fyrhjulsdrivna bil, den här är verkligen ingen vinterbil man bara glider rakt fram! Ursch!
Tar ju hand om Ilion åt söta S för hon är och åker skidor med familjen i Kittelfjäll. Han är så mysig den ponnyn! Man saknar tiden med ponny när man är med honom, en sån ponny skulle jag vilja ha!
Mockade och gjorde i ordning foder, sen tog jag in honom och ryktade honom lite. Hade tänkt gå en promenad med honom men det regnade och som sagt var det bara snöslask så det fick vara.
Sen åkte jag äntligen hem, och då var klockan typ 17.30!! Så jag har verkligen spenderat hela dagen i stallet!

Ska ta hand om Ilion imorgon också, och till Dutt ska jag med förstås! Men då ska jag inte pyssla i skrubben så det tar 6 timmar nästan, haha.

Tittar på Melodifestivalen nu, ensam. Fast har missat massa bidrag. Aja..
Trevlig Lördag-kväll på er!

Kommentarer
Magda

Hej Emma! KOmmer du ihåg mig ? var med gunilla på tävlingen i somras:D måste bara kolla med dig, Ilion kommer han nerifrån? är han mörkbrun nästan svart?? min kompis hade en ponny som hette Ilion och jag red honom rätt mkt förr../magda

Datum: 2008-02-13 Tidpunkt: 10:55:27



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0