"Återhämntnings-jogg" 2km

Det blev en liten joggingrunda ikväll. Mest för att röra på benen, samtidigt som jag ville springa. Egentligen ville jag springa längre, men jag antar att det är osmart att gå för "fort" fram när man inte sprungit så länge.
Hade lite ont i skallen och nyligen ätit så jag mådde väl inte superbra när jag gav mig iväg direkt.
Kändes ganska lagom med 2 km, och tydligen gick det ganska fort också för att vara jag!
Är iallafall nöjd att jag tog mig ut, det var ganska motigt. Satt långt inne idag.

Dagens pass i siffror:

Tid: 13 min 52 sec
Total sträcka: 2.09 km

Hastighet: 9.04 km/h

Tempo: 6 min 38 sec/km


Kommentarer
Mamma

Det är ju det som ofta är problemet, att man vill så gärna och käner sig så taggad, sen blir det för mycket!

Så det var nog klokt att bara ta en liten "tömma-benen-sträcka"... Skulle vi göra också, men den blev ändå kanske oklokt lång/tuff för mig, men det känns ok i kroppen... Dock inte huvud och nacke som du vet, men jag tror inte att det kommer från joggandet, utan från cyklingen...

Hörs om rundan till veckan, blir det en kväll kanske vi kan bli flera om sträckan är lagom...

Kram

Datum: 2010-04-26 Tidpunkt: 08:35:38



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0