Äntligen fredag

Äntligen fredag, även om jag inte märker någon vidare större skillnad på dagarna så är det skönt med helg för det betyder att söt är hemma och jag blir lite friare att göra saker. Kan ju inte ens åka och handla som det är nu, lille valpen behöver mig ju. :) Sötkorven.
Imorrn ska jag få klippa mig, det är efterlängtat. Jag hoppas också att jag kommer igång och tränar snart. Om min gubbe kunde tänka sig att inte sova när han kommer hem utan ta hand om valpen så skulle jag kunna sticka ut en stund då.

Idag har iallafall den lille sötkorven fått åka bil igen. Tidigare idag var han och jag ner och bara satt i bilen. Han blir ju stressad och skäller först men lugnar sig sen. Nu väntade vi ut det, sen startade vi bilen, och väntade tills han blev lugn igen innan vi åkte. Det gick mycket bra! Han var tyst större delen av tiden, gnällde bara lite lite.

Sen har jag byggt ihop en liten hage, som jag kan ställa på gräsmattan så han kan vara lös i den och busa lite. Det tyckte han nog var roligt. Han både busade, åt gräs och satt och kollade in allt som hände runt omkring honom.

Vi har varit och spanat på ställen att släppa honom lös också. Finns en hockeplan med sarg nära, samt en inhängnad fotbollsplan, man kanske kan vara på den "fulare" planen, för en såg lite mer..ruffig ut. Får se. Hockeyplanen lär vara ok att släppa honom på iaf. Dock var det asfalt där!

Kommentarer
helene

vad härligt att det går framåt :) förstår att det känns instängt, men det kmr inte vara så så länge! vi ses snart

Datum: 2012-06-08 Tidpunkt: 22:26:00
Blogg/URL: http://admin.nextinfashion.se/helenes



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0