Getaway rock festival - torsdag 5 juli

På torsdagen såg vi:
 
Mustasch: Tyckte inte alls att de var roliga live, snarare dryga och som att kändisskapet "stigit dem åt huvudet". Jag uppskattade inte deras mellansnack och det drog ner intrycket över hela konserten. Sen har jag inte lyssnat speciellt mycket på dem heller, det är typ bara Double Nature man kan.
 
Kvelertak: Det band jag såg mest fram emot att få se igen. De är så jäkla grymma live, sånt ös!! Tyvärr hade de problem med ljudet vilket gjorde att man trots att man hört alla låtar tusen gånger knappt hörde vad han sjöng. Riktigt trist eftersom de annars är så sjukt bra live! Dock ändå roligt att se dem.
 
Graveyard: Ett band vi aldrig lyssnat på innan idag. De har spelat på festivaler vi varit på tidigare men vi har aldrig gått och sett dem. Vilket var väldigt dumt av oss för herregud vilken röst! Vilket sound. Skönt band helt klart som man gärna ser fler gånger!!
 
Venom: Gamla gubbar kan!! Trummisen spelade fan snabbt som fan! Riktigt bra var dom.
 
Moonspell: Inget för mig, slöseri med tid :P Gick därifrån efter några låtar, orkade inte alls lyssna mer.
 
Ghost: Ghost är magiska! Sångaren har en sån jävla röst så håret reser sig. Det känns som att man är med om något religöst när man ser dem ;) Dock försvinner lite av magin när de spelar utomhus och det är ljust. Det var mer magiskt när vi såg dem innomhus i november i stockholm. Men det är inget stort minus, det var en grym konsert ändå.
 
Nightwish: Besviken. Jag har bara hört gamla låtarna och inget med den nya sångerskan och jag tyckte inte alls att de var lika bra längre. Hennes röst är inte lika härlig. Jag blev besviken och tyckte det var trist så vi såg bara litegrann innan vi gick.
 
Denna natt bodde vi på ett hotell som typ låg vid e4an så vi fick knalla in till centralstationen eftersom bussarna slutat gå och ta en taxi därifrån. Skönt att komma i säng. Mina fötter värkte..och värre skulle det bli! ;)
 
(orkar inte lägga in bilder nu, gör det senare. Vet inte om jag har några bra heller, skall kolla igenom..)

Kommentarer
Mamma

mmm.. Hoppas jag inte skämmer ut dig :-/ men jag ålar och trånar ju inte efter artisten iallafall... Never, så långt skulle jag aldrig sjunka!

Datum: 2012-07-08 Tidpunkt: 22:56:42
Blogg/URL: http://zaq.blogg.se
Lisa ĻithiƱm

sv. Precis Emma!! Helt rätt. Skönt att någon håller med. Jag har känt mig ganska osäker att ge mig in i black metal-världen faktiskt eftersom att det för vissa bara är en sak som gäller, satan. Det övertar nästan själva musiken. Som musiker själv tycker jag väl för tusan att det är musiken och hur det låter som är nr 1, man ska väl inte behöva lägga på sig en religiös tro på köpet bara för att man börjar digga en "ny" musikstil. Tycker det är störtlöjligt...

Datum: 2012-07-10 Tidpunkt: 19:22:47
Blogg/URL: http://lisabjernhagen.se
S O F E N - rock/photo/life

Måste hålla med om besvikelsen över Nigthwish.. helt åt helvete var den nya sångerskan..

Datum: 2012-07-10 Tidpunkt: 21:03:33
Blogg/URL: http://femteandetaget.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0