Äntligen!!

Så imorse var det då dags att äntligen få se vår lägenhet. Det var lite av en chock, då ett rum inte alls såg ut som på ritningen. Men det kommer bli bra ändå, de möbler vi hade tänkt ha där får trots allt plats men lite snopen blev man allt och paniken hann växa innan jag hunnit dra fram tumstocken och mäta. Men sen så, det blir nog bra ändå.
Dock märker man ju hur svårt det är att se och mäta på en ritning. En vägg jag fått till ca 1 meter var 3 decimeter kortare och det gör att inte min byrå ryms som jag ville ha där :( Den kommer sticka ut typ 5cm isåfall och det vill jag inte. Typiskt!
Sen i köket så stod inte städgarderoben där den skulle stå, utan den kommer nog hamna på ett annat ställe där det skulle ha stått en vanlig garderob men eftersom jag ändå inte tror att vi behöver så många så blir det nog bra tillslut iallafall.
En superbra grej är att det är internetuttag typ överallt, 8 stycken finns det! Sen är det ett skåp i hallen, typ proppskåp fast modell större, där man sätter i routern. Så man behöver bara dra nätverkskabel till uttagen i väggen och dessa sitter typ PRECIS där vi tänkt ha datorerna! Hur kung?!
I sovrummet hade vi ett fönster som inte fanns med på ritningen, ett fönster som vi iofs ville ha men nu kan vi inte möblera som vi tänkt. Tänk om, tänk rätt.
Ja som ni förstår har jag jävulskt mycket funderingar över möbler, vad som skall stå vars, vad vi inte kan ha kvar, vad vi ska köpa. En sak är säker och det är att det kommer köpas en hel del nytt! Inget jag är ledsen över..Sen jag flyttade 2009 så är mina flesta möbler begagnade/fått ärva typ, och dessa har jag ju skänkt vidare till min fina lillebror, och Söt´s möbler är ju 10+ år gamla och ganska...fula. Haha. Så jag tycker det känns skönt att få köpa nya gemensamma saker som vi båda gillar. Även om det blir dyrt, men vi har ju sparat och jobbat för detta. :)
Så jag längtar ju inte mindre direkt efter denna morgon. :)
Nu ska jag bara ta och planera in med fina Madde när vi kan åka på Ikea. Tjohoo!!

Kommentarer
Anna

Jaha den rasen har jag inte hört talas om :)
Haha ja det är dom verkligen! När dom inte biter en i tårna ^^

Datum: 2012-07-03 Tidpunkt: 13:32:20
Blogg/URL: http://aannabelle.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0