Tacogratäng m. ostchips

400gram köttfärs
1 pkt tacokrydda, eller tacokrydda på burk efter smak
1 burk tacosalsa medium
1 burk creme fraiche (fast vi tog Smetana den här gången, gott!)
Cocktailtomater
Riven ost

Stek köttfärsen och krydda med tacokryddan, lägg över i en ugnsform och gegga ut salsan ovanpå, dela cocktailtomater i halvor och lägg ut, sen på med creme fraiche(jag typ dutar/smetar ut den) och maaassor av riven ost!!

Sen hade vi ostchips till ist. för nachochips, och vi brukar ha guacamole men råkade visst glömma köpa avocado idag :P

Här är receptet på ostchipsen!

Kommentarer
Tina

Åh tack! :) Fast vi har ganska likadana recept..vi brukar dock blanda creme fraiche´n med filadelfiaost om man rör ganska ordentligt blir den ganska "flytande" och sen kan man smeta den över köttfärsen. Dom där ostchipsen såg smaskiga ut, vad brukar ni använda för ost?

Datum: 2012-02-28 Tidpunkt: 19:13:45
Emma

Åh yummie, philadephia det måste jag ha i nästa gång :D

Jag köpte Coops sån där "extra" typ en stor förpackning färdigskivad ost. Tror det är Gouda ost kanske? Men tror jag ska prova Västgöta Kloster osten nästa gång det är min absoluta favoritost!!

Datum: 2012-02-28 Tidpunkt: 23:57:50
Blogg/URL: http://beffa.blogg.se/
Tina

Ah ok, får prova köpa sån ost nån gång. Ja rör i en hel filadelfiaost i creme fraichen..jag lovar..den smeten kan man sleva i sig utan nåt annat till :)

Datum: 2012-03-01 Tidpunkt: 17:49:50



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0