Halv åtta hos mig

Såg alla veckans avsnitt av halv 8 hos mig inatt. Monique var ju med så jag tyckte att det skulle bli spännande att se vad hon hade lagat för mat och hur det mottogs av de andra.
Jag tycker att hon gjorde det bra och det är intressant att det är tittarna som klagar på att hon petar i maten inte de personer som faktiskt lagat maten. Jag förstår inte hur tittare kan ta illa upp av det, eftersom det inte är tittarna som lagat maten.
Det kanske har med olika "generationer" att göra, vad vet jag. Det anses väl fult att peta i maten men till hennes försvar så smakade hon ju faktiskt och det trodde jag inte att hon skulle göra.
Varför ska man bli tvingad att äta något som man inte mår bra av? Det är väl ingen av oss som vet exakt hur bra/dåligt hon mår och det är hennes val. Jag förstår inte att folk blir upprörda? Det är väl mer upprörande att man vill tvinga någon att äta något som personen inte vill/kan/eller tål. Man säger ju inte åt en vegetarian att äta kött..eller en nötallergiker att äta nötter.

Nä, det är bara för att hon äter på ett annat sätt som inte anses vara accepterat och faktiskt lämnar mat på tallriken som folk blir upprörda. Men det är hennes val, låt hon göra de val hon mår bra av. Sköt dig själv och skit i andra för guds skull!!

Här finns btw, recepten från veckan. Yummie!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0