Vrickat/stukat foten..

Blev en joggingtur idag tillslut. Fast den gick mindre bra kan man säga. Det började jättebra men sen lyckades jag vricka foten och trilla ikull. Det är synd att jag ska vara så bra på att trilla ikull..suck. Nu är foten svullen och gör ont. Blää. Det är samma fot som alla andra gånger. Suck.
Efter att jag ramlat så linkade jag en bit innan det hade släppt och gick att springa vidare. Hade som inte lust att ringa efter hjälp direkt..men det gick bra att springa på den, dock så kanske det inte är så bra i efterhand, vad vet jag. Gjort är gjort iaf.

5km, 36.57min, 7.23min/km, medelpuls 168, maxpuls 188

Kommentarer
J

Ajdå, och vrickade fötter som gör så ont =(



Ett väldigt bra tips jag fick av en gympalärare under gymnasiet var att snabbt dra åt snörningen på skorna HÅRT och sedan (när tillfälle ges) sitta med foten i högläge. Den hårda snörningen hjälper till att pressa bort vätskan som vill samlas, så slipper man tjock och svullen fotled och smärtan brukar ofta gå över riktigt snabbt =)

Datum: 2011-01-24 Tidpunkt: 21:44:10
Blogg/URL: http://villagunnismark.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0