Ost- och baconpaj med bladspenat

Hittade receptet hos Träningsglädje, det är ur Ferry Food. Jättegod, och superlätt att göra!

200g bacontärningar

1 dl riven västerbottenost

6 ägg

2 dl vispgrädde

1 påse färsk bladspenat

smör salt och peppar

  • Sätt ugnen på 200 grader och smörj en form UTAN löstagbar kant.
  • Stek bacon knaprigt och låt rinna av på hushållspapper.
  • Vispa ihop ägg, ost och grädde.
  • Fördela bacon och bladspenat i formen och slå över äggsmeten.
  • Krydda eventuellt med salt och svartpeppar.
  • Grädda i 30 minuter tills pajen stelnat och fått fin färg.
  • Servera med sallad.
Jag glömde helt bort att krydda något, men nu när jag ätit pajen kan jag inte säga att jag saknar kryddor, det blir ganska salt av baconet så man ska nog vara försiktig med saltet isåfall.
Jag åt min paj som den var och den var så jävla god! Kommer garanterat göra den fler gånger eftersom den var så enkel att tillaga!

Kommentarer
J

Alltså, det är en paj utan botten liksom? Jag äter iofs inte bacon, så jag skulle nog behöva göra lite ändringar, men kanske skulle kunna testa. Iofs så har jag redan hittat ett sjukt bra pajrecept som jag älskar, så... :)

Datum: 2011-01-23 Tidpunkt: 10:46:03
Blogg/URL: http://curroergosum.ratata.fi
yvonne

skulle gärna vilja kopiera receptet?

Datum: 2011-01-23 Tidpunkt: 16:05:28
Blogg/URL: http://yvowen.blogspot.com
Emma

Yvonne, kan inte kommentera på din blogg av någon anledning men självklart får du det! =D

Datum: 2011-01-23 Tidpunkt: 16:24:37
Blogg/URL: http://beffa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0