5 km i 9 minusgrader

Gick bara fint att springa trots ca 9 minusgrader. Kändes förjävla kallt innan jag tog mig ut, men när man väl börjat springa dröjer det inte så länge innan man är lagom varm. Måste alltså ha klätt mig ganska rätt för temperaturen med andra ord.
Dock tror jag att mitt vänstra knä vill ha mer värme, det kändes stelt och kallt när det var ca 1km kvar och började då göra lite ont. Nu efter varm dusch och stretch + back on track knäskydd säger knät inget alls, så jag kanske får prova att springa med knäskydd nästa gång.
Inhandlade typ "Slip stopper" liknande halkskydd idag, dock mycket billigare. Fungerade hyffsat. Håller vad de lovar iallafall, det står att de inte fungerar på typ asfalt med tunn ishinna och det gör dom inte heller. Men att springa i kanten av vägen eller på cykelbanor fungerar utmärkt, blir mkt bättre tryck i frånskjutet av steget motför utan tycker jag. Blir spännande att höra om mamma tycker samma sak.

Blev iallafall 5km, den första 5km rundan sen Bellman i slutet på augusti. Tjohoo! Det kändes knappt jobbigt. Inte alls tvinga mig själv framåt hela tiden känslan utan ganska filosoferande och benen bara sprang på. Fort gick det inte, men det kan jag inte heller begära av mig själv med såhär lite löpning i benen heller. Det kommer, det kommer.

5km, 34.36min, 6.55min/km

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0