Morgonjogg 7(5)km :D

Mamma och @ drog iväg mig på en morgonjogg i dag. Först tänkte vi att vi skulle prova att springa Blodomloppet banan, alltså 5km i I20 skogen, men se den hade varken tinat fram eller torkat upp så vände och sprang i stället ut mot Västerslätt, sprang över järnvägsspåret mot polishuset där vid Lantmanna. Sen över den snurrande bron och  förbi Hagaskolan och sedan hem.
Jag är överlycklig för jag lyckades äntligen springa 5km utan att stanna och gå! Dessa 5 km gick på 34,38min, och efter det så gick vi ca 1 km, sedan sprang jag 0,5km och gick sista biten hem med någon liten snutt jogg.
Hela rundan landade på 7km efter några extra meter på gården, man kan ju inte sluta när klockan står på 6,94km direkt! ;)
Väldigt härlig känsla, förutom uppför bron de sista 100 meterna mot 5km målet, då trodde jag allvarligt att jag skulle lägga mig ner och dö, men mamma peppade mig och gjorde mig förbannad så då segade jag på! ;)

Dagens pass i siffror:

Tid: 53 min 14 sec
Distans: 7 km
Tempo: 7 min 36sec/km

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0