Löpning 5km med Krajna

Krajna gumman och jag har varit ute och sprungit. Tog såklart Skanska eftersom jag älskar den vägen och drömmer mig bort till Dustys rygg då.
Hade fått för mig att det var längre än vad det var dit jag hade tänkt springa, så jag blev arg och sprang en bit till. Faktiskt ända upp till vindskyddet. Trodde inte att jag skulle orka den lååånga backen men det var inga problem alls! Jippie! Sen en liten vända in mot grusgropen, förbi bommen och sen hemåt. Sprang en liten bit efter vägen också, innan det blev promenad hem. Och justja, jag gick hemifrån till Skanska korset som uppvärmning också.
När vi kom hem flåsade Krajna mer än jag, är det ett bra tecken? ;)
(Sist jag sprang Skanska, Augusti i somras, orkade jag inte till grusgropen och tillbaka)

Dagens siffror:
Distans:
5 km
Tid: 35,59 min
Tempo: 7:12min/km

Grusvägen var mjuk, väldigt mjuk, så det var tungsprunget, samt att vägen upp till vindskyddet numera är täckt av grovgrus. Ändå var känslan lätt i benen, trots underlaget. Helt underbart pass! Behagligt tempo, krafter kvar för att öka på slutet. Helt perfekt!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0