Byten med Walle :)

Har Walle några extra dagar den här veckan och igår tänkte jag att vi skulle jobba lite på banan.
Till en början var han som vanligt ganska springig, tills han är riktigt uppvärmd och kopplar av för att börja jobba.
Det tog ett litet tag, ena varvet var han rädd för tunnorna men inte i det andra varvet.

Jobbade lite övergångar från trav till skritt eller till halt. Sen fick jag för mig att jag skulle testa och göra ett byte. Och det gick bara fint! Sen blev det byten lite nu och då när jag vände snett igenom. Skitskoj!

Satt även ner i traven och jobbade honom, det är nog första gången och det gick ganska bra. Jag brukar ju alltid skumpa så hemskt när man inte gjort det på ett tag och det brukar bli väldigt jobbigt. Det kändes som att Walle var relativt lätt att sitta på, men jobbigt i magen blev det ändå.
Kommer säkert få träningsvärk men det var det värt.

Vi joxade med lite bakdelsvändningar, skänkelvikningar och slutor också. Måste ju se om piloten minns!

Myshäst.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0