Ridning med mamma :)

Har blivit lite ridning i helgen iallafall...

I fredags följde mamma mig till stallet där vi fixade i ordning allt och sedan red Walle och Imze på banan. Jag hade gramanen på honom (Imze) och det gick mycket bättre då än sist jag red på banan. Roligt att rida tillsammans med mamma igen, det är år och dar sen sist, och vädret var härligt.

I går hade jag utsläpp i stallet så jag plockade upp mamma och vi släppte ut pållarna, fixade allt som ska fixas, och gjorde sen i ordning pållarna och red på banan i tokhärligt väder.
Denna gång tog jag inte gramanen och det gick ändå superbra! Han var tokfin och det kändes som att jag äntligen börjar hitta åt knapparna och veta hur jag ska rida honom. Samt att "poletterna" börjar trilla ner, det som "glömts" bort börjar komma tillbaka. Även balansen blev lite testad men det var inga problem, jag satt kvar.
Mamma fick Walle riktigt fin också, de verkar passa bra ihop. Superskoj!!

Idag var det dax för utsläpp igen och mamma följde med. Planen var att vi skulle rida ut men när det blåste och snöade samtidigt, och vi hade tappat känseln i fötterna för vi frös så hemskt så beslutade vi oss för att ställa in. Och det känns lika bra det just nu för jag är sjukt trött och har ont i skallen.

Till veckan ska vi rida tillsammans igen! Ska bli skoj, hoppas på fint väder så vi kan rida ut, mycket roligare då!

Kommentarer
curant

Åh vad jag gläds med er båda att ni fått trevliga hästar att rida igen...

HÄRLIGT!!

Datum: 2010-03-07 Tidpunkt: 13:16:50
Blogg/URL: http://curant.blogg.se/
Mamma

Tack snälla snälla du som fixade och donade så jag fick sita till häst igen, det kändes som "att komma hem" förutom det här med vars knapparna sitter och vad den kan, men Walle var verkligen trevlig, sjysst även om han som sagt testade, det ska de göra, jag menar, jag testar ju honom också ;-)

Datum: 2010-03-07 Tidpunkt: 15:42:19
Blogg/URL: http://zaq.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0