Aktiv dag

Idag hade mamma och jag planerat att rida tillsammans, men oturligt nog kände mamma att hon hade för ont för att rida. Jag hurtade på och fixade i ordning allt åt pållarna, det blev dessutom 3 stycken idag.
Insåg rätt snabbt att jag aldrig skulle hinna rida båda, och vem tusan skulle jag välja?
Det fick bli Walle eftersom han vilade igår, och jag visste att Imze hade blivit riden igår. Den senare hade även ett litet svullet bakben med massa små skrapsår upptäckte vi när vi hade hämtat in dom från hagen..
Det blev ett kortis pass på ridbanan där underlaget sög minst sagt. Det släppte igenom och gick inte att få något tryck i ridningen. Gick mest att rida i skritt, trav var halvok och galopp gick inte alls.
Jag red såpass att han kändes lugn och avslappnad och inte trippig längre, men något hårt arbete blev det ju aldrig.

Så resten av dagarna får jag nog rida ut om inte ridbanan mirakulöst blir bättre, nu ska det ju visst vara lite kallare några dagar så man kanske har tur...

Minst sagt en aktiv dag med lite tid hemma. Jag ska slänga mig på soffan nu några minuter innan jag dör i sängen.
Imorgon, äntligen fredag!!!

Kommentarer
M

Tack snälla för ditt svar hos Lamia, det var ju smart det där med en BoT-linda! Får se vad jag kan göra åt saken, man är ju inte gjord av pengar men vill gärna ha ALLA BoT :P Kram /M

Datum: 2010-03-12 Tidpunkt: 00:14:41
Lamia

Jag tror absolut det är BoT-effekten som hjälper! Första gången jag hade på mig ryggbältet började det kännas lite skumt i musklerna efter ett tag, och sen fick jag nästan som träningsvärk! Tror det är för att det blev så mycket blodgenomströmning. Så det kanske skulle passa henne jättebra med Nackskydd :) Jag beställde ett BoT-täcke igår ;) hihi

Datum: 2010-03-12 Tidpunkt: 16:20:29
Blogg/URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Lamia

Oj, påkörd? :O Lät hemskt!

Jaa det hjälper faktist! Goldie var sned i nacken förra året, och han kom och knakade lite här och där och lasrade henne - och efter det slutade hon stegra :D

Datum: 2010-03-12 Tidpunkt: 16:41:54
Blogg/URL: http://lamiamichelle.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0