Kan man sväva på rosa moln jämt?

Dags att rida igen, och jag har längtat precis hela dagen. Tror inte jag tänkt på nått annat idag faktiskt.
Y har hjälpt mig idag :)
Började med att hon skulle skritta sin andra häst en stund först så jag red fram själv, och sen när hon ställt in sin häst började hon hjälpa mig (eller hon hjälpte mig ju innan också när hon hann se något).
Det gick mycket bättre idag, jag var stabilare i sitsen, hon behövde inte påpeka saker om sitsen "lika" ofta, även om hon såklart måste göra det fortfarande. Imze gick också mycket bättre från början.

Men idag tog vi också och testade på galoppen. SJUKT jobbigt. Han byter bak, hela tiden så man liksom studsar runt som en jädra skottspole där uppe tills man får fatt i balansen och får honom att jobba. Och så fort jag liksom tappade minsta lilla, så bytte han hejvillt igen. Skitsvårt! Skitjobbigt! SKITKUL!

Jag har nu kommit hem efter att ha suttit i sadeln 17:50-19.30.

Gissa hur min kropp känns? ONT ÖVERALLT! Mörbultat, svettig, trött, och fantastiskt lycklig.

Jag har inte glömt hur man gör! Nu ska jag beställa ett par vinterridstövlar ;)

Här kommer en mörk och väldigt dålig bild som ska föreställa jag och Imze. Tyvärr fungerar inte min kamera när det är mörkt trots blixt!


Kommentarer
Curant

Härligt!

Men det där med att den byter bak hela tiden har du väl varit med om för... hi hi hi....

Curredutt!!

Datum: 2010-01-26 Tidpunkt: 21:06:06
Blogg/URL: http://curant.blogg.se/
zaq

ååååååå, vad jag är glad för din skull, allt blev bra tillslut!

Och vilken lyx att ha någon som verkligen kan hästen som hjälper en igång och inte en som haft den hos beridare hela tiden...



krma-kram!

Datum: 2010-01-26 Tidpunkt: 21:16:23
Blogg/URL: http://zaq.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0