Cardio: Intervaller på löpband

Nu har jag varit på Iksu och sprungit intervaller. Tänkte att det skulle vara roligt att testa, också tänkte jag att tiden kanske skulle gå lite fortare då. För så himla roligt är det inte att springa på löpband, jag tycker att det är mycket roligare utomhus. Men tyckte att det kändes lite för kallt idag. Fast när jag kollar tempen så är det bara -6 men jag frös då ordentligt.
Jamen iallafall, så inledde jag med 1km jogg, sen körde jag 4x400 meter i 6.30-tempo med 2-3min gångvila mellan, sen joggade jag typ 1,3 km, och avslutade med att gå de sista typ 200 meterna tills det blev 5km.

Hela passet tog 39,40 min och totalt blev det alltså 5km.

Blev ett ganska skönt men jobbigt pass. Dessutom blev jag så irriterad på skorna idag, för det första tog den ena stortån hela tiden(det brukar den aldrig göra) och sen fick jag skavsår/blåsa typ i hålfoten. Av någon konstig anledning?
Men storleken på sockarna stod precis på det stället jag fick blåsor/skavsår, så jag undrar om det är de som gjorde det. Kändes som att foten brann innan jag var hemma. Jag blir inte klok på mina fötter, och jag hatar dom.


Just det, jag var duktig och stretchade benen efter att jag sprungit idag också. :)

Kommentarer
Anonym

He he ja visst var det då...

Satte jag inte en tejp på mulen på honom också?

Ha ha! Kan väl hålla med så här i efterhand att det var konstiga saker...



But, that's me!!

Datum: 2010-01-23 Tidpunkt: 21:20:35
Blogg/URL: http://[email protected]



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0