Blåsig ridtur och fruset öra

Idag var jag och Walle ute på en mycket blåsig tur. -13,5 grader men i och med blåsten så kändes det mycket, mycket kallare än när det var -20 häromdagen och vi var ute och skrittade.
Jag tänkte inte på att det blåste så jag tog mina fleecehandskar. Tappade känseln i höger hand efter ett tag. Helsike vad ont det gjorde när den kom tillbaka, aj aj!!
Vi var iallafall ute i 45 minuter och hann med lite galopp också. Walle var pigg! Han fick för sig några gånger att han minsann skulle backa och inte gå framåt, men jag väntade bara ut honom och drev honom sen framåt och då gick det bara fint. Så om det var någon slags testning av "piloten" kanske, jag vet inte!
Han är hemskt rolig att rida iallafall och jag tycker redan mycket om honom!

När vi nästan var hemma hade jag även tappat känseln i höger öra. När jag kom in i stallet och började få den åter gjorde det så ont att jag mådde illa. Nu har jag ett knallrött öra som är varmt och fortfarande gör ont. Måste hitta mina öronmuffar, annars måste jag faktiskt köpa såna. Samma sak med handskarna, hittar jag inte mina, eller om dom är hos Paps, så måste jag köpa för det går inte. Det gör så jävla ont!!

Här kommer dagens bilder:

I boxen före ridturen, samt vid stallet efter ridturen
Är han inte snygg?

Kommentarer
zaq

för att vara fux, -så... -ok ;-)

Datum: 2010-01-31 Tidpunkt: 18:25:28
Blogg/URL: http://zaq.blogg.se/
Malin med Linn och Johan

Han är ju jättefin! Red faktiskt själv en fux i fredags. En stor en som på lördagar beteer sej som om han var jagad av något. Går och kring runt runt i boxen och hoppar upp och ner. Likadant när man ställer upp honom. Fredag kväll däremot var det lugna gatan. Stilla och snäll. Snacka om scizofren. Phu!

Datum: 2010-02-01 Tidpunkt: 11:46:13
Curant

Håller med din mor.

Fux är ingen favvofärg men...

På en bra häst finns ingen färg, sägs det.



Lite söt, påminner om Magdas Prisen lite tycker jag.

Datum: 2010-02-01 Tidpunkt: 17:38:35
Blogg/URL: http://curant.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0