Lite matlådor

Blev en snabb tur till stallet idag, ingen ridning. Pållarna hade busat och grejjat ordentligt i hagen så den ena hade halstäcket nere vid marken alldeles söndertrasat och den andra hade ett sår på benet. Inget allvarligt, han hade det tidigare i veckan också men nu hade det gått upp. Så jag stoppade bara in dem och kollade över dem i stället.
Körde fast påväg därifrån också, morr. Less på detta snöande.
Sen blev det middag, Airams gratinerade senapsfalu och när jag skulle ställa in matlådorna i frysen så hittade jag nötfärs där som jag inte visste att jag hade, så nu har jag en laddning av den här i ugnen. Går nog lika bra med nötfärs som med fläskfärs skulle jag tro.
Mycket matlådor blir det! Men det är bra, perfekt när man jobbar kväll för jag orkar inte laga någon mat att ha till middag på jobbet då.
Och om man kommer hem döhungrig från stallet på kvällen är det också ganska skönt att man kan ta en matlåda istället för att laga mat om det krisar liksom. Perfekt!

Nu ska jag dricka en kopp kaffe. Väntar på att hockeyn ska börja. Måste hämta tvätten också!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0