Kallt...

Enda nackdelen med att det blev så kallt är att jag inte vågar/vill springa.
Suck.
Hade planerat springa igår kväll när jag kom hem, men det var ju typ -15 då och samma i dag.
Imorrn ska det bli kallare och det var inte förräns på söndag som det var springvänlig temp igen.
Hinner inte ta mig till Iksu eller nått annat löpband heller. Suck.

Det får helt enkelt bli promenader i helgen i stället, täckbyxor på! Så får man prova att springa så fort det är lite mindre kallt. Jag har faktiskt inte provat att springa i -15, men jag tror inte att jag har tillräckligt med kläder för att inte frysa. Dumt.

Planen är iallafall att sluta tidigare ikväll. Hämta paket som lillebror glömt. Packa i ordning stuffs, fixa räkningarna och sedan imorrn fara till Paps vid typ 10 tiden. Måste hämta ut ett paket på affärn som öppnar kl 10.

Wohoo, jag längtar. Snart snart snart julafton!

Kommentarer
Bokmalen

Jo, vi får se när det blir temperaturer så vi kan he oss ut å åka skidor!!??

Jag köpte mina på Team Sportia å jag vet inte om det var dyra eller billiga men jag fick ge 3000 för allt. Skidor, pjäxor, stavar å bindningar.

Tycker att det blev ganska billigt då jag trodde att det skulle gå lös på kring 6-7000.

Om du ska köpa skidor i vinter så rekommenderar jag dig att göra det snarast för det börjar va väldigt utplockat.

Kramen, Maria

Datum: 2010-12-22 Tidpunkt: 17:44:21
Blogg/URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
sarah

Du ska inte springa när det är så kallt i vilket fall, det är inte bra för lungorna. det är inte för inte man fick ha innegympa när det var för kallt! Goooood Juuul! Ses snart <3

Datum: 2010-12-22 Tidpunkt: 20:23:15
Blogg/URL: http://blurryscribble.blogg.se/
sofie

När det är -15 eller mer ska man inte springa ute utan luftomvandlare. Det är inte bra för lungor och hjärta och det finns en rejält ökad risk för att få hjärtmuskel inflammation. Så ta sköna promenader istället eller träna inne! :) Ha en bra jul gumman!

Datum: 2010-12-22 Tidpunkt: 21:27:37
Anonym

Jag kommer att säga helt tvärtom: det går bra att springa i -15 utan lungplus eller airtrim eller liknande, men man kan gott sänka farten om det börjar kännas i lungorna. Vill man köra intervaller/snabbpass så rekommenderar jag nog löpband eller inomhusbana, för det är inte bra för lungorna om man drar ner alltför mycket kalluft i dem (som det blir om man springer med hög puls och är ordentligt andfådd). Det är ökad risk för att drabbas av köldastma om man springer "fel" då det är kallt, hjärtmuskelinflammation brukar man kunna drabbas av om man tränar då man har ont i halsen/feber. Men det är alltså ingen fara att springa om man bara lyssnar lite på kroppen, jag sprang idag i minus 25 och det kändes t.o.m. bättre än vissa pass i minus 10.

Datum: 2010-12-23 Tidpunkt: 10:26:32
J

Det var jag som skrev kommentaren utan namn/url här ovanför. Min dator strulade så tydligen försvann allt det...

Datum: 2010-12-23 Tidpunkt: 16:14:01
Blogg/URL: http://curroergosum.ratata.fi



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0