2,5 km elljusspår, dit&hem + kringelikrok

Efter lite trassel med letande av mp3, gett upp och tagit en gammal, slut på batteri i den, tejpade fötter, råkade skrika utanför huset när jag startade mp3 för volymen var på max, så tog jag mig äntligen ut på en kvällsrunda. Jag hoppade över joggandet igår då jag hade ont i knät när jag vaknade, och sedan ont i knävecket hela dagen.
Det hade jag inte idag.
Begav mig till I20 elljusspåren, hade en plan om att springa 5km, men insåg när vägen delade sig att det skulle det inte bli idag. Så det blev 2,5km spåret. Sen fick jag för mig att jag skulle springa mot fotbollsplanerna och se om det är där borta spåren kanske börjar, eftersom det inte riktigt blir 2,5km från där jag började och det finns inte heller några skyltar där om vilka spår det finns, bara två stolpar med olika färgmarkeringar på. Men jag hittade bara till hinderbanan, så jag gav upp efter att ha gått och kikat på den en stund och sprang sedan hem. Eller, jag sprang tills jag nått 4 km och stannade då klockan och gick lugnt hem eftersom jag helt plötsligt hade ont i båda mina knän.

Stretchade ordentligt när jag kom hem så får hoppas att det går över snart. Men vågar nog inte springa imorgon som planen var, får nog vänta till söndag.

4,18 km, 27:54 min, 06:40 min/km

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0