Löpning 4km

Yes! Nytt rekord idag. Har aldrig sprungit så långt (utomhus) tidigare. Tjoho så glad jag blir!
Men det gick tungt idag, riktigt tungt. Jag trodde allvarligt att jag knappt skulle orka den kortare rundan. Tänkte nästan vika av redan efter 1km och ge upp. Men så tänkte jag att då är det ju slöseri med tid. Så jag fortsatte. Och fortsatte. Tillslut var jag hemma! Och det visade sig bli 4 km!! :)

Tiden är inget att hurra över, det gick verkligen sakta. Men hellre sakta, och längre och längre, än fort och kort..
Nu känns mina knän lite ömma, har stretchat litegrann men de kanske behöver mer stretching. Får se om det bara är något tillfälligt som känns nu. Hoppas det.

Dagens pass i siffror:

Tid: 28 min 53 sec
Total sträcka: 4.00 km

Hastighet: 8.31 km/h

Tempo: 7 min 13 sec/km


Planen är en kortare runda imorgon. Hade ju tänkt springa igår och på söndag egentligen, men mådde så illa igår kväll så det blev inget annat än soffan. Så det får bli en kort runda imorgon eftersom mina ben inte är vana att springa 2 dagar på raken. Och inte såhär långt heller.

Kommentarer
Mamma

Nog jätteklokt ta en kortare runda, och kanske värma upp med ca en km promenad innan så lederna kommer igång!

Vi gjorde också en (för mig och Klipp-E) rekordrunda idag, visserligen varvad med gång, men kändes bra ändå!

krama

Datum: 2010-04-24 Tidpunkt: 19:03:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0