Lätt distanslöpning med gång

Likadant som tisdagens pass, men denna gång höll jag ett bättre tempo.
2 min rask gång som uppvärmning, 4x5min lugn löpning med 2 min rask gång mellan.
Det tog 28 minuter och jag var precis hemma efter en runda på 3,65 km.
Så denna gång kom jag längre än förra gången, men det känns precis lika bra om inte bättre.
Såg att tiden blev 7,45min/km. Och fartrekommendationen för lung löpning är kring 7min/km. Så det blev ju ganska lagom.
Det var dock kallt, endast 2 plusgrader, så mina händer blev väldigt väldigt kalla. Men jag fick ju inviga mössan som jag köpte igår för att springa i iallafall och det fungerade finemang. Fick låna en pannlampa av pappa också så jag skulle se något, det finns ju inga gatulysen här. Tog Krajna med mig, mysigt!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0